Page 61 - Microsoft Word - Maandagavond 13 nov De Futureproof Organisatie def incl voor- en achterkant.docx
P. 61

 Als teambuildings-uitje kunt u ook denken aan het meedoen met de grootste vrijwilligersactie van Nederland, NLdoet. Op die dag zetten bedrijven hun beste beentje voor en steekt iedereen een dag(deel) de handen uit de mouwen voor een goed doel. Zo heeft inkooporganisatie Intrakoop met haar medewerkers geholpen bij een aantal zorginstellingen, door onder meer de terrassen klaar te maken voor de lente en de huiskamer een nieuwe frisse look te geven.
www.intrakoop.nl/Organisatie/Nieuws www.nldoet.nl
Geeft u uw medewerkers ruimte voor zingeving en spiritualiteit op het werk? Een cursus Mindfulness of het bieden van een meditatieruimte op het werk kan erg gewaardeerd worden. Het Belgische bedrijf Colruyt stimuleert dat medewerkers tijdens de middag Yoga volgen. Daarnaast beschikken ze over een ontspanningsruimte en komt er een stilteruimte. Daar kunnen medewerkers rusten, tot zichzelf komen na een lange vergadering en mediteren, met als bedoeling om daarna frisser, helderder en met volle energie aan de slag te gaan. Bij het Centrum voor Mindfullness vindt u incompany-trainingen Mindfullness. Hierdoor vinden medewerkers meer balans en zijn ze minder gevoelig voor stressgerelateerde klachten. Het ziekteverzuim in uw organisatie kan hiermee flink naar beneden gaan.
markmagazine.be/opkomende-trend-meditatie-op-de-werkvloer centrumvoormindfulness.nl
Waarom is uw organisatie opgericht? Wat is het hogere doel van uw organisatie? Bedrijven die helder hebben wat hun hogere doel is, hun ‘purpose’, zijn over het algemeen meer succesvol. ‘Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet’, zegt managementgoeroe Sinek. Bedrijven die hun intentie scherp hebben, blijken tegenslagen beter aan te kunnen en innovatiever op te lossen. Bij mobiele telecomaanbieder Truphone hebben de salesmensen daarom de ‘Why-Training’ gevolgd. Het geeft een gevoel van betekenis en stimuleert creativiteit.
www.truphone.com www.startwithwhy.com
      54




























































































   59   60   61   62   63